EE8A CQ WW WPX CW 2007 stāsts

RUS   ENG   ESP

Agri no rīta 21. maijā salikām visas HAMRADIO mantas mašīnā un izbraucām no Rīgas, lai piedalītos vienās no populārākajām starptautiskajām sacensībām CQ WW WPX CW CONTEST 2007.

Šogad no Kanāriju salām.

Komandas sastāvs no Latvijas: YL2KL (Ģirts), YL3DW (Oļegs), YL2GQT (Andris), YL2PP (Tom).

Mūsu bagāžā bija antenas komplekts - STEPPIR, HF pastiprinātājs-ACOM2000, transīvers - ICOM 775 DSP un liels čemodāns ar visādiem vadiem, komutācijas kārbiņām un vēl daudz sīkām un vajadzīgām lietām.

Ceļš ar auto līdz Berlīnei un tad ar lidmašīnu līdz Las Palmas. Līdz vakaram mēs jau bijām netālu no Polijas - Vācijas robežai. Nobraucām no autostrādes un ielējām benzīnu, lai turpceļā pietiktu līdz lidostai un atpakaļ līdz Polijai. Vēl braucām kādus 50 km un nolēmām nakti pavadīt viesnīcā Atrium. No rīta atkal esam ceļā. Pēc tilta Frankfurtē iebraucam Vācijā. Robežpunktā neliela (ap 20 minūtes) gaidīšana un braucam tālāk.
Esam klāt lidostā Shonefeld. Lidojums vispirms uz Nirnbergu un pēc tam uz Las Palmas (cita lidmašīna). Otrdien 22. maijā pēcpusdienā (pēc vietējā laika) jau bijām Gran Canaria lidostā. Nācās vēl divas stundas gaidīt mūsu draugu Edu (EA8AUW), kas bija domājis, ka mēs atlidosim tikai rīt... Tā gadās...

Beidzot atbraucam uz EA8URL. Kluba ēka atrodas pilsētā apmēram 350 metrus virs okeāna līmeņa blakus skolai un skolas stadionam. Teritorija nav liela.
Antenas: uz jumta 2el. 7 MHz beam, zem tā A3S, Inv.V 3,5 MHz un atsevišķā mastā stāv 5band 2el.QUAD un 21/28 MHz 2el.QUAD, zemāk fiksēts uz EU 3el DELTA beam. Vēl uz blakus esošā jumtiņa GP uz 3,5-28 MHz (ar spolēm).

No rīta 23. datumā sākam izpakot mūsu bagāžu. Tiek uzstādīts ICOM 775 (Ģirta aparāts). Es un Andris ņemamies ar esošajām antenām. Izrādījās, ka uz Eiropu fiksētais 3 elementu 40m DELTA nestrādā tā kā gribētos. Katram elementam palielinājām garumu un pārbaudījām kabeļa pieslēgšanu. Noņēmām A3S antenu (tai bija defekts). Šajā laikā Ģirts un Oļegs iekšā pieslēdza datorus, PA un transīverus. Atklājās problēma ar ACOM pastiprinātāju. Oļegs mēģina to salabot, bet pagaidām nekas neizdodas.
Otrā dienas pusē ar Andri pastaigājāmies pa pilsētu okeāna virzienā, bet līdz tam tā arī netikām. Sapratām, ka esam noguruši, bet atgriezties vajag kalnā.

Puiši no EA8 atveda PA TL922. Viena vieta gandrīz ir gatava.

Strādājam ēterī ar izsaukuma signālu - EG8CID. Tieši šajās dienās ir “Canary islands day” aktivitāte. Pirms sacensībām uztaisījām ap 1000 sakarus, pārbaudot izplatīšanos uz visiem diapazoniem.

Nākošajā dienā pagalmā montējam STEPPIR antenu, pieslēdzam vadības pulti, un te atklājās kaut kāds savāds troksnis aktīvajā elementā. Kad uzmanīgi noņēmām sintētisko trubu, izrādījās, ka ir defekts pārvietojamai metāliskajai lentai. To protams neviens nebija gaidījis. Remonts aizņēma visu atlikušo dienu (labi, ka Oļegs bija paņēmis spoli ar lentu, kas agrāk jau bija stāvējusi Steppirā, bet bija labākā stāvoklī). Līdz septiņiem vakarā antena bija gatava uzstādīšanai uz masta. Redzam, ka ir pasliktinājušies laika apstākļi un arī vēja brāzmas kļuvušas stiprākas. Tomēr lemjam uzstādīt antenu.
Astoņos vakarā antena stāv savā vietā. Viņa strādās ASV virzienā.

Kad ir brīvs laiks atkal strādājam ēterā ar EG8CID.

No rīta saulaina diena. Oļegs atkal mēģina atdzīvināt ACOM, bet diemžēl nekas neizdodas. Puiši no EA8 atveda vēl vienu TL922 prieks reizinātāju vietas.

Mēs ar Andri, strādājot ap antenām redzējām, ka 500m attālumā atrodas neliels parks. Un tagad, kad ir kāds brīvs brīdis, nolemjam aiziet to apskatīt.

Pēc tam atkal aparatūras un antenas pārbaude un strādāšana ar EG8CID.

2 stundas pirms sacensībām Paco, Pedro un vēl citi EA8 fani atbrauca un uztaisīja mums barbeķū vakariņas …. PALDIES LIELS AMIGOS!

Sākas sacensības.

Pirmie sēžas Ģirts un Oļegs (es aizeju gulēt). No rīta mainām nogurušos. Sešos no rīta mums 650 QSO. Tuvu šim skaitlim ir ZF1A. Bet nav zināms, kā viņiem numerācija pa diapazoniem.

...

Sacensības ir galā.

Edu aicināja mūs uz hamradio kafejnīcu, kas atrodas 1. stāvā, lai tur varētu apspriest rezultātu un atzīmēt šo notikumu ar kādu vīna glāzīti. Pārējais ir redzams foto.

Liels paldies arī Pablo no nelielā restorāniņa netālu no mūsu QTH par karstām brokastīm un pusdienām un arī par uzdāvināto labo vīnu aizbraukšanas dienā.

Silta pieņemšana šajā mūsu ceļojumā uz Las Palmas mums, domāju, vel ilgi būs atmiņā.

Laimīgi!
Līdz nākošai tikšanās reizei!

de = EE8A komanda =

(by YL2PP)

----- Ziņa no Oļega -----
From: Oleg
Sent: ceturtdiena, 2007. gada 31. maijā 01:08
Subject: Latvijas komanda

Sveiki visiem!
Latvijas komanda, kurā piedalījās Ģirts-YL2KL, Oļegs-YL3DW, Andris-YL2GQT un Anatolijs-YL2PP tikko atbrauca (ar auto) no EA8.
Diemžēl šoreiz nebijām tik veiksmīgi, kā iepriekšējos mačos.
Dažādu iemeslu (pamatā tehnisku) dēļ neizdevās sagatavot M/2 staciju, un pēdējā brīdī pieņēmām lēmumu strādāt M/S grupā.

Rezultāts: 4000 QSO 1056 mult, aptuveni 16.5 mljn pts.
Pagaidām nav zināms rezultāts 5D5A, bet tomēr ir cerība, ka arī šoreiz mūsu komandas rezultāts atkal būs labākais.
Paldies visām YL stacijām, bet sevišķi Arvim-YL2LY, Karlim-YL2MD, Jurim-YL2GM par atbalstu, kurš šoreiz mums bija ļoti vajadzīgs.